69-68-67-66-65-64-63-62-61-60-59-58-57-56-55-54-53-52-51-50-49-48-47-46-45

Kávová dieta

7. září 2013 v 11:21
Pokud se snažíte dělat něco se svou hmotností, přičemž milujete kávu, jistě vám napadne, zda ji při hubnutí můžete nadále pít. Názory jsou různé. Někteří odborníci tvrdí, že pití kávy může brzdit hubnoucí proces našeho těla, jiní zastávají názor, že jedna či dvě kávy denně vaší postavě neublíží. A další dokonce tvrdí, že káva vás může zbavit několika nadbytečných kilogramů bez větší námahy - řeč je o takzvané kávové dietě!

Principy
Kávová dieta je založena na poznání, že kofein urychluje metabolismus, tedy díky této látce bude vaše tělo spalovat více kalorií. Udává se, že díky kofeinu se rychlost metabolismu zvýší o 10% oproti normálu au lidí, kteří nebyli zvyklí pít kávu, to může být ještě více. Takže váš organismus v podstatě "hubne" sám a vy se nemusíte téměř vůbec namáhat.

Dieta spočívá v pití asi pěti šálků (200 ml) kvalitní kávy. Pozor, káva musí být bez jakýchkoliv dochucovadel jako cukr či mléko, nebodaj šlehačka. Při dodržování kávové diety třeba také myslet na pitný režim, protože káva působí močopudně. Doplňování dostatečného množství tekutin je tedy nezbytné! Samozřejmostí je, že si třeba pět šálků kávy rozdělit na celý den, nárazovým pitím většího množství kávy si můžete ublížit.






Rizika
Podobně jako všechny diety i kávová dieta má svá rizika. Určitě není vhodná pro kohokoliv - vyhýbat se jí musí zejména osoby se kardiovaskulárními chorobami. Mezi nevýhody kávové diety zajisté patří nehezké zabarvení zubní skloviny (čistěte si zuby po každém šálku kávy, nebo si alespoň dejte žvýkačku bez cukru), problémy se spánkem (pozor na pití kávy pozdě večer), zvýšená činnost srdce, kolísání hladiny cukru v krvi, dehydratace (předcházet jí třeba dostatečným přísunem tekutin), zažívací problémy a jiné potíže.

Výhody
Když se však na kávovou dietu podíváme méně kriticky, uvědomíme si, že možná ve srovnání s různými tabletkami na hubnutí, které mají desítky nežádoucích účinků, tato dieta nemusí být až taková strašná. Není však určitě vhodná na dlouhou dobu - lze ji držet týden či dva.

Je dobrá na nastartování se před změnou životního stylu, protože vám pomůže poměrně snadno shodit pár kilogramů, což je dobrá motivace na začátek. Výhodou je, samozřejmě, že se nemusíte nějak výrazně omezovat v jídle a ani extra pohybová činnost není podmínkou (i když určitě tyto dvě věci mohou vše ještě urychlit).

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
JSEM PRO ANA........ NO A CO?????????????